مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:23282 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:23

در خانه ما هميشه دعوا است پدرم رفيق باز است مادرم هم تحمل ندارد؟
گرچه سؤال شما خيلي كلّي و مبهم است يعني مشخص نكرده ايد «خيلي رفيق باز است» يعني چه، با اين حال، آنچه كه ما از آن برداشت مي كنيم و توصيه هايي كه به نظر مي رسد را خدمتتان ارائه مي دهيم تا ان شاء الله مسأله به خير و خوشي تمام شود. دانشجوي عزيز، امروزه روان شناسان، جامعه شناسان و دانشمندان تعليم و تربيت معتقدند كه بهترين ميراث پدر براي فرزندانش همان دقايق اندكي است كه در هر روز از وقتِ خود به آنها اختصاص مي دهد. و محروميت كودك از پدر خود، چه دائمي باشد و چه كوتاه مدّت، و به هر دليلي كه باشد مثلاً مشغله كاري، يا اينكه هميشه با دوستانش در بيرون خانه است، در كودك دلواپسي و افسردگي و اضطراب به وجود مي آورد كه در نهايت هم موجب انحراف و سركشي و طغيانگري او مي شود. چرا كه، پدر و همچنين مادر، اوّلين الگوهايي هستند كه بچّه ها، رفتار وگفتار آنها را تقليد مي كنند و از آن الگوبرداري مي نمايند، حال محروميت بچّه ها از هر يك از آنها و خصوصاً از پدر، موجب مي شود كه اين الگوبرداري ناقص باشد و يا اينكه اصلاً نتوانند الگوبرداري نمايند. مضافاً اينكه، حتّي مادرِ بچّه ها هم نياز دارد كه وقتي شوهرش به منزل آمد، مقداري با او صحبت و درد دل كند تا از اين طريق، مقداري از نيازهايش ارضاء شود. حال اگر، پدر خانواده سخت گرفتار كارها و يا دوستانش باشد و نيازهاي عاطفي و احساسي زن و فرزندانش را برآورده نكند، اين باعث مشكلاتي در روابط خانوادگي مي شود. امّا توصيه هايي كه در اينجا مطرح مي شود آن است كه اوّلاً: بعد از صحبت هاي مقدّماتي با مادرتان و هماهنگي با ايشان، همين مسأله «رفيق بازي» را با پدرتان در ميان بگذاريد و با دليل و منطق و استدلال نه با دعوا و مرافعه به ايشان اثبات نمائيد كه بهترين رفيق زندگي پدرتان همين شماها (يعني فرزندان و مادرتان) هستيد. به همين خاطر، بايد بيشترين وقت خود را در اختيار شما بگذارد. ثانياً: اگر از شما و مادرتان حرف شنوي ندارد (اگر اين مسأله دارد مشكلاتي را در زندگي شما ايجاد مي كند)، مي توانيد اين مسأله را با يكي از بزرگان خانواده مثل دائي، عمو و يا حتّي دوستان صميمي ايشان كه شما او را قبول داريد و پدرتان هم از ايشان حرف شنوي دارد، در ميان بگذاريد تا اينكه اين مسأله به خير و خوشي حلّ شود. در خاتمه اين نكته را مجدّداً متذكّر مي شويم كه با دعوا و مرافعه، مشكل شما و خانواده تان حلّ نمي شود بلكه با صحبت و گفتگو و يا پا در مياني افراد مجرب و دلسوز خانواده و فاميل، اين مسأله قابل حلّ مي باشد.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.